עדכון דרייברים - תכניות המפעילות חומרה (לוח אם, כרטיס גרפי וכד') במחשב שלכם.

לא כל שדרוג תוכנה הוא רצוי וכדאיי (שאלו את אלו ששדרגו מ- XP לויסטה...) . אבל עדכון הדרייברים הוא כדאי מאוד, והוא נשכח ע"י משתמשים רבים וחבל. דרייברים הם יישומים קטנים שהתקנתם מאפשרת למערכת ההפעלה להפעיל את הרכיבים (חומרה) במחשב שלכם: כרטיס מסך, כרטיס קול, כרטיס רשת ועוד. רוב המשתמשים אינם מעדכנים את הדרייברים מאז שרכשו את המחשב. אבל דרייברים מעודכנים מביאים לעיתים קרובות לשיפורים ניכרים בביצועי המערכת - הפעלה יעילה יותר של המחשב.

איך מעדכנים דרייברים

פעם זה היה תהליך מייגע - מתקנים תוכנה לזיהוי החומרה במחשב - למשל pc-wizard  החינמית ואח"כ הולכים לאתרי יצרני החומרה עם מספר הדגם המופיע ומורידים דרייברים עדכניים.

היום זה הרבה יותר פשוט: תורידו את תוכנת drivermax החינמית. לאחר מכן תלחצו על scan-drivers. לאחר מכן תפתח רשימה עם דרייברים מעודכנים ובלתי מעודכנים. כל אלו עם ה- X האדום אינם מעודכנים. תוכלו לעדכנם ע"י לחיצה על הורד דרייברים - בחירה בדרייבר העדכני ביותר ולאחר הורדתו (התוכנה תשלח אותכם לאינטרנט) חוזרים לתוכנה ולוחצים על install  כדאי להתקין את כל הדרייברים שנמצאו ע"י התכנה לא מעודכנים. קחו בחשבון שבגרסה החינמית של drivermax ניתן להתקין כך רק שני דרייברים ביום (כך שסביר להניח שיקחו מספר ימים להשלמת התהליך כולו) .

הערות נוספות

כדאי קודם להתקין את הדרייברים המעודכנים של ה- chipset ושל הכרטיס הגרפי (במידה והוא לא on-board). עדכון של אלו יכול להביא לשיפור ניכר בביצועים ובאיכות הגרפיקה של החלונות.

שימו לב שבחלק מהמקרים מדובר בפיתוח עצמאי של מפתחים עצמאיים שאינם קשורים לייצרן. ניתן לראות באתר שפותחת drivermax להורדת הדרייבר המלצות לגבי הדרייברים הללו - האם הותקנו בצורה טובה, וחו"ד של מתקני הדרייברים לגבי פעולתם. אני התקנתי דרייבר ממפתח עצמאי ללוח האם של אינטל במחשב שלי. הדרייבר הזה זכה לביקורות טובות ובאמת הביא לשיפור בביצועים (בהתרשמות בלתי אמצעית שלי) במיוחד באיכות הגרפיקה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה